Hoe promotiemateriaal je kan helpen aan gratis promotie

Promotiemateriaal heeft vele voordelen, maar wat vaak over het hoofd wordt gezien is de hoeveelheid gratis publiciteit het oplevert


“Het verkopen van promotiemateriaal is een belangrijk deel geworden van onze marketing en sales strategie. De verkoop zorgt niet alleen voor een nieuwe inkomstenbron, maar het feit dat mijn klanten erin rond lopen is geweldige ‘gratis’ promotie.’’

Dit waren de woorden van Mark van Beach Fit Barcelona, nadat hij het door ons bedrukte promotiemateriaal ontving.

Promotiemateriaal 3
Promotiemateriaal 2

Ik heb al vaker over de voordelen van het verkopen van promotiemateriaal geschreven, maar wat bedoelen we nou eigenlijk met ‘gratis’ reclame maken?

BeachFit is een nieuwe hype in de straten van Barcelona. Ze bieden verschillende lessen aan die een gezondere levensstijl promoten en mensen aanmoedigen om de straten op te gaan en zichzelf in het zweet te werken. Dit resulteert in een gezondere en actievere levensstijl, waarbij uiteindelijk de levensduur wordt verlengt en het risico op hartaanvallen en beroertes wordt verlaagd.

Naast het lidmaatschap haalt BeachFit ook geld binnen door promotiemateriaal te verkopen. Het verkopen van promotiemateriaal is van grote waarde geworden voor BeachFit, maar niet alleen door het geld wat ze verdienen met de verkoop.

Een ander groot voordeel is de hoeveelheid gratis reclame als resultaat van de verkoop. Stel je voor, je hebt je net ingeschreven voor BeachFit en besluit om een waterfles en een t-shirt te kopen. Elke keer wanneer jij naar je sessie gaat, loop je rond met ‘BEACHFIT’ op je shirt. Op deze manier ben je onbewust het bedrijf aan het promoten.

Stel nu dat je vanwege je nieuwe gezonde leefstijl besloten hebt om naar de sportschool te gaan. Natuurlijk neem je je bedrukte drinkfles weer mee. Andere sporters zien deze en ze beginnen zich af te vragen wat Beachfit nou eigenlijk is. Ze vragen je ernaar en jij legt uit wat het is en wat ze doen. Jij hebt net reclame gemaakt tegen een complete vreemdeling!

Beach Fit is niet onze enige klant die hiervan profiteert. Neem bijvoorbeeld New Forest Marathon. Zij hielden een jaarlijks evenement waarvoor ze 5000 bedrukte t-shirts nodig hadden om weg te geven aan iedereen die deelnam. Elk t-shirt was bedrukt met het New Forest Marathon logo en hun contact gegevens.

newforestcasestudy Promotiemateriaal
Promotiemateriaal 1

Dit betekende dat op de dag van het evenement, 5000 man over de straten van Hampshire rende met de New Forest Marathon shirts aan, wat helpt om het evenement en de organisatie te promoten. Elke deelnemer van het evenement liet ook foto’s maken die werden gedeeld op social media. De promotie was groots.

Dit alles helpt om de populariteit van het evenement te laten groeien. Ook moedigt het mensen aan om zich elk jaar weer voor het evenement aan te melden.

Similar Posts